راز نهان...

قالَ اِنّی اَعلَمُ مَا لَا تَعلَمُونَ ۳۰/بقره

راز نهان...

قالَ اِنّی اَعلَمُ مَا لَا تَعلَمُونَ ۳۰/بقره

سلام خوش آمدید

قصه های تکراری

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰ ب.ظ
 

تمام شب ، ز غم ِ بخت خواب ، بیداری
دوباره باز همان قصه های تکراری

 

 

که روز، روشن و من بسته لب به خاموشی 

و نیست روزه ی حرفم شبی به افطاری

 

دوباره قصه ی سهراب و باز هم نرسید
دلم؛ به نوش دوایی به وقت بیماری

 

حراج نه! که دهم مفت دل به تو، بشتاب
کسی نبود؟ نیامد کسی خریداری؟

 

فغان ز یوسف دل، قیمتی ترین مالم
که مُرد در دل چاه و ندید بازاری

 

ببین که غصه شده کار صبح و شب ، والعصر!
که خسته شد ساعت؛ این زمانِ دیواری

 

پر است گوش دلم از نصیحت و قصه
دلی که رفت ز دستم... بس است دلداری

 
 
 
+پی نوشت:
 
نگو دوباره که هجو است شعر مه بانو
که نیمه شب نسُراید کسی ز بیکاری!
 
 
 
 
مهشید مصلحت جو. 93.7.4
 
 
 
----------------------
 
 
 
。◇゜*かわいい*゜・◇ のデコメ絵文字 منتظر نظرات و نقدهای شما...
+ این شعر ویرایش شد...
 
 
。◇゜*かわいい*゜・◇ のデコメ絵文字 حرف آخر فقط اینکه...
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود....... 
 
 
  • فاطمه مصلحت جو

نظرات (۱۹)

شیشه عطر بهار

لب دیوار شکست ،

همه جا پر شد از

بوی خـدا

همه جا آیت اوست...

*

سلام دوست عزیز.

با پستِ " من و دوستم" به شدت منتظر مهربونی شما هستم.

لطفاً بیاید و خبر بدید.

موفق باشید
  • تک تیرانداز
  • سلام ماه رمضانت مبارک

    خیلی شعر قشنگی بود، هم از نظر ساختار و هم محتوا...دستتون درد نکنه

    :(((

    پاسخ:
    سلام. ماه رمضان بر شما هم مبارک و پربرکت ان شاالله... تشکر. نظر لطفتونه... ........
    سلام مهشیدم.خوبی؟ممنونم از دعوتت.
    رمضان برشماهم مبارک
    مصرع اول مطلعت خیلی روان بود.اگه تمام شعرت به این روانی پیش میرفت محشرمیشد.میخوام1کم شعرتوکالبدشکافی کنم.پس بااجازه:
    بیت سومت:توشعر" وَ " نمیخونیم.به شکل ضمه خونده میشه پس این بیتت ایرادوزنی پیدامیکنه!منظورم (و نشکست)بود!
    مصرع2بیت5هم اشکال وزنی داره.
    مصرع1بیت6:منظورتورسوندی اماطرزبیان شاعرانه نبودواین مصرع هم وزنش مشکل داشت.
    استفاده ازکلمات کهن مثل"ار" یا "ز" توشعر امروزی جایزنیست.شاعربایدبازبان معیارعصرخودش شعربگه.
    وپوچ طی شده صبح وشبم همه والعصر
    که خسته شدساعت-این زمان دیواری-
    این بیتت عااالی بود.کشف خیلی قشنگی داشتیبهترین بیتت بود!!!
    ببخشیدبی رحمانه نقدکردم.اینامطالبی بودکه تو اشعارخودم زیادایرادداشت واز اساتید یادگرفتم.وگرنه من چیزی بیش ازتونمیدونم...بازم ببخشید

    پاسخ:
    سلام منصوره جونم.خوبم تو خوبی؟ خواهش میکنم اما جواب ها و اصلاحات: بیت سوم مصرع دوم آره اشتباه شده بود. اصلاح شد √ اما مشکل وزنی ای که میگی تو مصرع 2 بیت 5 رو نمیفهمم. هرجور میخونم وزنش خب همون "مفاعلن فعالتن مفاعلن فعلن" ه . یه بار دیگه نگا کن... مصرع 1 بیت 6 هم با اینکه به نظرم زیاد ایراد نداشت تغییر دادم√ استفاده از واژه ی"ار"هم تغییر دادم√ آره اون بیتو خودمم خیلی دوست دارم... نه خواهش میکنم نقدت خیلی ام به جا بود. خیلی هم ممنون از دقت و ظرافتت توی شعر
    سلام.
    تو کار شعر نیستم، اگرچه دوس دارم.
    پاسخ:
    سلام. من هم زیاد توی کار شعر نیستم. فقط هرزگاهی در مقابل هجوم احساسات به شعر پناه میبرم...
    ظاهراً دوستان خیلی واردن، خوب شد نظر ندادم
    پاسخ:
    اختیار دارید. در عوض شما هم توی زمینه ی برق مهارت زیادی دارید و صاحب نظر هستید. که میتونید مرجع و راهنمای خیلی ها باشید...
    گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد
    وقتی دستی را به یاری می گیری
    بدان که دست دیگرت در دست خداست
    *
    سلام
    بسیار ممنونم از دعای خیرتون مهشید جون.
    دعای خیر ما بدرقه راهتون باشه انشاءالله.
    شاد و پر از یاری خدا باشید.
    پاسخ:
    سلام خواهش میکنم سارا جون همچنین شما آبجی...
    تشکر از حضور شما دوست خوبم.
    دعای روز دوم رو هم اضافه کردم.
    انشاءالله خوندنش باعث آرامشتون باشه
    یا حق[بدرود]
    پاسخ:
    تشکر از تو دوست خوب... خدمت میرسیم
    کوله بارت بربند
    شاید این چند سحر فرصت آخر باشد
    که به مقصد برسیم
    بشناسیم خدا
    و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم
    می شود آسان رفت
    می شود کاری کرد که رضا باشد او
    ای سبکبال
    در این راه شگرف
    در دعای سحرت
    در مناجات خدایی شدنت
    هرگز از یاد مبر
    من جا مانده بسی محتاجم
    پاسخ:
    [شکلک یک نابینا که دستاشو تو هوا تکون میده]...مطهره جون خواهر تویی؟!
    آقا جون فدایی داری به مولا
    برق خیلی خوبه، اما یه چیزایی داره که آدم با خودش میبره، بدون اینکه گفته بشه.
    پاسخ:
    متوجه نشدم...
  • کربلایی سیدعلیرضا
  • سلام
    طاعات و عباداتتون قبول درگاه باری تعالی
    بسیار شعر زیبا و پرمحتوایی بود
    پاسخ:
    سلام همچنین از شما ان شاالله تشکر. نظر لطفتونه
    اینکه میگین میتونم مرجع و راهنما باشم، شاید درست باشه، اما کسی راهنمایی نمیخواد، نه از من، نه از امثالم، و اینطوری بخشی از تجربیاتمونو یه روزی با خودمون به زیر خاک میبریم.
    پاسخ:
    چی بگم... شاید حق با شماست...
  • ابراهیم اسفندیاری
  • سلام بزرگوار
    گفتم:دعا چیست؟
    گفت: طلب نیاز از بی نیاز.
    گفتم: التماس دعا چیست؟
    گفت: خوبان را در درگاه خدا واسطه قرار دادن.
    پس: التماس دعا
    در این ماه عزیز ما رو هم از دعای خویش فراموش نکنید.
    موفق باشید
    یا علی
  • ترانه سادات
  • عالی بود
    پاسخ:
    ترانه جونم مرسی...
  • یلدای خاطرات
  • سلاااااااااام
    خوووووووبی
    رمضونتون مبارک
    خعلی التماس دعا
    پاسخ:
    علیک سلااااااااااااااااام:) خوبم تو خووووبی؟ طاعات و عباداتت قبول درگاه حق... محتاجیم به دعا... چشم اگه لایق باشم حتمـــا... + بابا مهدیه آدرس وبتو همینجا بنویس دیگه... -_- هی هر بار باید از تو لینکام باز کنم وبتو... منم که تنبل...
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    دعوتید به دیدن رایگان فیلم
    اینجا شهر دیگریست

    راجع به غربت دو روز آخر زندگی امیر المومنین علی (علیه السلام)

    به کارگردانی: احمدرضا گرشاسبی
    با حضور عوامل فیلم و اهل قلم

    اطلاع بیشتر:
    azf06.blog.ir

    بزرگوار می توانید با دوستان و خانواده خود تشریف بیاورید.
    لطفا رسانه باشید و به دوستانتان اطلاع دهید
    با سلام
    با مطلب"شاهکار جدید علی جنتی"
    بروزم
    امیدوارم نماز و روزه هاتون قبول در گاه احدیت باشه.
    در صورت مایل به تبادل لینک خبرم کنید.
    یا حیدر
    m-ashoora.blog.ir
    گمان میکنم

    هر انسانی

    روزی،

    جای خالی دوست را حس خواهد کرد؛

    شاید روزی که

    تنها

    کفش‌های خالی اش مانده باشد ...
    پاسخ:
    :( ....
    سلام سرکار خانوم مصلحت جو
    الحمدالله هم خوب مینویسید و هم خوب شعر میگید ...
    من هم وبلاگم داره خاک میخوره امیدوارم به سرنوشت من دچار نشید
    چفیه های تا شده اسمشه خواستید سر بزنید خوشحال میشم

    راجب شعرهم باید بگم اگه موافقید با یه موضوع خاص شعر بگیم و کار هم رو نقد کنیم بلکه از هم مطلب و نکته ای رو یاد بگیریم.....
    پاسخ:
    سلام علیکم تشکر اسم و آدرس ندادید که...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آخرین نظرات